Ny energi til Merkur.

Møt våre tre nye medarbeidere. Laila Haugen, Merkurs nye HR sjef, har et bankende hjerte for mennesker. Markedssjef Inger Marie Spange brenner etter å fortelle markedet om bedriftens gode historier. Glenn Jensen er en mester på relasjonsbygging.

Haugen bringer med seg lang ledererfaring og et stort engasjement for mennesker, lagarbeid og utvikling. Spange har bred kommunikasjonserfaring fra både grafiske bedrifter, nyhets- og reklamebransjen. Mens Jensen doblet markedsinntektene i Vålerenga Fotball Elite over en åtteårsperiode, og i flere av sine tidligere roller har han vært ansvarlig for både sponsorsamarbeid, nettverk og forretningsutvikling. Nå vil de tre bidra til at Merkur når enda lenger – med glød, glede og målrettet innsats.

Ser et univers av muligheter

Laila har bakgrunn som administrerende direktør i et stort privat barnehagekonsern med 25 barnehager i Norge og virksomhet i Sverige og Tyskland. Hun har også hatt ulike lederroller i Oslo kommune, med særlig søkelys på personal og organisasjonsutvikling. Felles for hele karrieren er et sterkt engasjement for mennesker og samspill.

– Jeg er veldig glad i mennesker og får energi av å jobbe sammen mot felles mål, sier hun. Menneskene er kjernen i virksomheten og det viktigste vi har.

I Merkur ser hun et univers av muligheter – både i organisasjonen, menneskene og i det grafiske håndverket.

– Jeg synes det er spennende å få bli en del av ledelsen i Merkur, og gleder meg til å bidra til en kultur hvor menneskene trives, utvikler seg og yter sitt beste. Jeg gleder meg til å bygge et lag som skal gjøre hverandre gode og glede seg til å komme på jobb hver dag.

Alle elsker gode historier

Inger Marie har bakgrunn fra blant annet Dagbladet, Aller Gruppen og har de siste ti årene vært daglig leder for 07 Media Moss som i 2019 skiftet navn til Storybold reklamebyrå.

– Som jeg pleier å si det; Ingen liker reklame, men alle elsker gode historier. Derfor skal vi bygge opp en referansebank med gode historier som vi kan bruke i markedsføringen av våre tjenester, samtidig skal vi jobbe frem en klar og tydelig visuell profil.

– Gode historier fører til at du blir bedre likt, og det å bli godt likt er i grunn det all markedsføring handler om. For vi handler helst av dem vi liker best og som vi stoler på, mener hun.

Trives med å bygge laget

Med over 25 års erfaring fra selskaper som Allkopi, Sharp, Vålerenga Fotball Elite og nå sist ININ Analytics (en del av QBEN Infra), bringer Glenn Jensen med seg en sjelden kombinasjon av kommersiell teft, kreativitet og struktur.

I Vålerenga var han med på å mer enn doble markedsinntektene over en åtteårsperiode, og har gjennom hele karrieren hatt ansvar for sponsorsamarbeid, nettverksbygging og forretningsutvikling i ulike bransjer.

– Jeg har jobbet med salg, marked og kommersielt i hele mitt arbeidsliv, og trives aller best når jeg får bygge noe sammen med andre. Merkur er et sted jeg ser både retning og muligheter – og det trigger meg skikkelig, sier Glenn.

Vi ønsker Laila, Inger Marie og Glenn varmt velkommen til teamet av engasjerte Merkurianere!