Jølstad Markedsportal

Markedsportalen gjør det enklere å bestille trykksaker

Markedsportalen til Merkur Grafisk sparer Jølstad begravelsesbyrå for både tid og avfall, og sørger for at de ulike Jølstad-kontorene enkelt kan bestille det de trenger på egenhånd. Men det var først og fremst den positive og løsningsorienterte holdningen til trykkeriet som gjorde det enkelt for Jølstad å velge Merkur.

Anette Hallquist fra Jølstad begravelsesbyrå omtaler Merkur Grafisk som en skikkelig ja-bedrift. De har vært kunde hos trykkeriet siden 2016, og hennes første møte med trykkeriet den gang, var en oppmerksom og lydhør bedrift med høy kompetanse. Nå, fem år senere er hun like fornøyd med både kvalitet, service og oppfølging. Anette blir alltid møtt med et smil og en løsningsorientert holdning.

De ansatte hos Merkur er både positive og blide, og jeg føler at de virkelig lytter til meg og tar mine behov på alvor. Den positive holdningen og gode stemningen gjennomsyrer hele bedriften, både fra ledelsen og fra de som jobber med maskinene, sier Anette.

Behov for et enkelt og oversiktlig system for trykksakene sine

Det hele startet med et behov for et trykkeri og en løsning der Jølstad kunne samle alle trykksakene sine. Det skulle være enkelt å bestille, og enkelt å ha varetelling. De trykket nemlig litt her og litt der, og tellelistene deres stemte aldri helt. Anette synes Merkur Grafisk hadde et godt lagersystem, god trykkvalitet og var konkurransedyktige på pris. Den smarte markedsportalen gjorde det mulig å samle alle trykksakene i et enkelt og brukervennlig system.

Trykkvaliteten og fargegjengivelsen hos Merkur er veldig bra, og det er særlig viktig for oss som selger visuelle produkter gjennom brosjyrene våre, som blant annet blomster. Her er det høy kompetanse- også på produktutvikling og innovasjon. Det ble rett og slett et enkelt valg! I tillegg ligger de lokalt plassert i Oslo, og det er veldig praktisk med kort vei om noe haster. Markedsportalen gir oss muligheten til å samle alle trykksakene på ett sted, sier Anette.

En portal med et bredt spekter av muligheter

Markedsportalen er satt opp i samarbeid med Merkur Grafisk, og resultatet er en portal der de ansatte i Jølstad kan logge seg inn selv, og bestille det de måtte trenge av markeds- og kontormateriell. Med 48 kontorer rundt i landet trengte de et smart system der alle kontorene får en god oversikt over alle produktene deres. Portalen har et bredt spekter av produkter, og Jølstad bruker den til både visittkort, brosjyrer, papirposer, kortesker, perforerte klistremerker til kistene og hefter til de etterlatte.

Portalen gir en god oversikt over hva som finnes av produkter, antall i hver pakke og hva som kan trykkes “on demand”. Alt er kategorisert på en veldig oversiktlig måte, og det er enkelt å finne frem. Jeg får et varsel når det er lite igjen av noen produkter, og de gode produktbildene gjør det enkelt for alle å bestille en trykksak. Vi er utrolig fornøyd med den, sier Anette.

Tidsbesparende og miljøvennlig system

Hovedgevinsten med portalen er all den tiden Jølstad sparer, og ikke minst reduksjonen av avfall. Nå trenger de ikke store lagerbeholdninger til trykksakene, de kan bestille akkurat det de trenger. Før måtte de kaste store mengder papir hver gang det var endringer i trykksakene, og det lå alltid et ferdig trykket opplag på lager. Nå får de kun de trykksakene de behøver. Og med gode maler sparer Anette svært mye tid.

Malene for de redigerbare trykksakene gjør at vi sparer utrolig mye tid. Vi har virkelig merket en enorm forskjell, for vi brukte veldig mye tid på trykksaker tidligere. Og det er flott at vi klarer å holde avfall og svinn nede, og at vi bare bestiller det vi trenger. Som Miljøfyrtårnsertifisert bedrift er det viktig for oss at våre leverandører også tenker grønt. Vi synes det er flott at Merkur Grafisk har flere sertifiseringer som Miljøfyrtårn, Svanen og Trefadder, og nå vurderer vi faktisk å bli Trefaddere vi også, sier Anette.