Skydda AS markedsportal
Vi har laget markedsportaler for Skydda Norge AS og Skyddas mange partnere rundt om i Norge. Her samles alt markedsmateriell og det er tilgjengelig for bestilling 24/7.
Markedsportalene gir oss full kontroll over vår profil, kostnader og våre mange partneres behov.
Ny portal gir flere muligheter
Behovet for et smidig system for print og distribusjon, færre manuelle oppgaver og bedre oversikt resulterte i en ny markedsportal for Skydda. Portalen ble levert av Merkur Grafisk, og med den sparer Skydda både tid og penger.
– De fleste trykkerier sender alt til et sted, og med tanke på at vi har selgere lokalisert i hele landet ble dette tidkrevende for oss på kontoret, da vi måtte pakke om og sende til kontorer rundt om i landet. Den nye markedsportalen sparer oss for mye tid, plass og unødvendige kostnader på trykk, sier Karoline Klatran, markedssjef i Skydda.
Den nye markedsportalen er satt opp i samarbeid med Merkur Grafisk, og resultatet er en portal der de ansatte i Skydda kan logge seg inn, og bestille det de måtte trenge av markeds- og kontormateriell, samt profilartikler.
Sparer tid, og penger
Skydda er en av de ledende leverandørene av løsninger og produkter for personlig verneutstyr i Norden. De holder blant annet ulike kurs i sikkerhet, og har behov for å trykke opp både kursmateriell, kontormateriell, kataloger og profilartikler.
– Vi jobbet mye med kurs før, og kunne ha kurs i Tromsø, Trondheim og Harstad samme uken. Da måtte alt materiell trykkes og sendes manuelt, og det var svært tidkrevende. Nå er det stort sett visittkort og profilartikler vi trykker, men det er utrolig deilig å kunne logge seg inn og gjøre alt i en portal, samt at distribusjonen skjer fra et lokalt lager, sier Klatran.
Full oversikt
Klatran synes markedsportalen er svært enkel og brukervennlig, og hun liker godt at løsningen har en autofyller så hun slipper å fylle inn samme informasjon flere ganger. Den minner om en enkel webshop, med egen Skydda-profil. Muligheten for å forhåndsvise alle produktene er også et stort pluss. Løsningen har oppsett for variabel data, slik at selgerne selv kan skreddersy trykksakene til sine egne prosjekter.
– Det er også en veldig fin løsning for selgerne internt, ettersom de selv kan velge hva de vil ha og hvor mye de vil ha av markedsmateriell, giveaways etc. Tidligere sendte vi stort sett ut det samme til alle, så på denne måten forsyner de seg selv med sitt behov – noe som også bidrar til å redusere svinn. Og så er det en fin måte å få kontroll på kostnadene på, sier hun. Bestillingene må godkjennes av meg før de sendes til trykk.
Mange muligheter
Bredden i portalen er stor, og Merkur Grafisk strekker seg langt for å produsere det kundene ønsker.
– Vi er utrolig fornøyd med samarbeidet med Merkur Grafisk, og de er både effektive, fleksible og løsningsorienterte. De er raske på ballen og imøtekommer alltid de behovene vi har.
Klatran har fortsatt til gode å oppleve at Merkur ikke kan levere noe av det de har bedt om, og hun opplever at mulighetene er mange. Foruten standard markedsmateriell, kan de levere mange ulike giveaways og profilartikler.
– Vi skal nå trykke opp en miljø- og sikkerhetspakke med mange ulike produkter, forklarer Klatran. Blant annet handlenett, termoflasker, skistropper, refleksvest og webcam-skjuler, og alt bestilles hos Merkur. Vi har diskutert mye med dem for å komme frem til produkter som både er nyttige for kundene våre, men som også representerer oss. Vi fikk mye god hjelp av Merkur i denne prosessen, det viser hvor fleksible de er, og vi er veldig fornøyd.